NO AL TERCER FIL
La veritat sobre
el tercer fil
Un cop mes els politics que governen només
ens expliquen el que volen, ens tracten com si fóssim ignorants, imposen el
seu criteri al dels tècnics i callen la veritat del impacte negatiu que
tindrà sobre el poble les mesures que imposen.
Amb l’excusa de les bondats del corredor
mediterrani no es pot perjudicar la nostra costa ja prou deprimida i portar
mes atur a Altafulla, El Creixell, Roda de Berà, Torredembarra i Coma-Ruga.
Nova estació SI. A canvi de suportar els
trens de mercaderies europeus NO.
|
Associació
PDLT
|
- El tercer fil només ha estat provat en petits
trajectes de poc trànsit.
- La pressió que suporten els rails i les seves
bases no és proporcional. Un rail ha de suportar el doble de feina que l’altre
i això obliga a un manteniment exhaustiu per evitar accidents i ja ens
coneixem...
- Les travesses actual instal·lades fa pocs anys
estan pensades per un sol ample l’espanyol o l’europeu per tant s’han de
substituir totes ja que el doble ample complica els canvis d’agulla i els
automatismes augmentant el risc de greus accidents. La toma de corrent de les
locomotores no estarà centrada en la catenària obligant a disminuir la
velocitat o...?. El desplaçament del gàlib complica molt el compliment de les
normatives de seguretat europees sobre tot als túnels etc, etc.
RECLAMENT UN SOL AMPLE, L’EUROPEU PROU JA DE NYAPS!!!!!!
- L’increment de transit de mercaderies serà
enorme; si ens hem de posar a nivell europeu el trànsit actual es veurà
multiplicat per 4 ó per 5.
- Els trens de mercaderies tindran una llargada
de fins a 750 mt.
- El trànsit de mercaderies, fins ara diurn,
passarà a ser nocturn cada pocs minuts amb el conseqüent augment de sorolls que
impedirà el descans dels habitants d’una àmplia zona a l’entorn de la via que
fa nit i eliminara el turisme dels 20 campings de la zona i de les cases i
apartaments de vacances o caps de setmana provocant la ruïna econòmica de les
grans superfícies i dels petits establiments de comerç, Hosteleria i serveis
relacionats i amb tot això MES ATUR!!! Ara l’Ajuntament de Torredembarra
promociona el turisme de dia... de debò creu que amb això ho compensarà?
- Es depreciaran cases i terrenys de l’entorn i
amb la disminució dels ingressos per lloguer ( blanc o negre) es deixaran de
fer reformes i manteniments.
- S’incrementarà el trànsit i l’estacionament de
mercaderies perilloses a prop de nuclis urbans (n’hi ha un previst de 750 mt a
Torredembarra i l’altre a Altafulla).
- El corredor mediterrani, reduint el cost del
transport, beneficia principalment als països del nord i de l’est d’Europa que
podran fer arribar els seus productes als nostres mercats i al Nord d’Africa a
preus mes econòmics i el mateix en sentit contrari. Descongestiona el trànsit
rodat, millora el medi ambient però incrementa l’atur al sector del transport i
dona facilitats perquè la nostra indústria s’instal·li en Països amb ma d’obra mes
barata i amb menys requeriments socials i ambientals.
- Mentre durin les obres, els viatgers del tren
haurem de realitzar part del trajecte en autobús.
- Això i molt mes ho trobareu documentat al
nostre blog:
http://defensalitoral.blogspot.com.es/
CORREDOR MEDITERRANI SI, !MERCADERIES PER LA COSTA NO!, TERCER FIL
NO!!!
Proposem
que es faci com estava previst, es a dir desviant-lo per l’interior deixant
lliure la població de Roda de Berà desviant la via per vorejar el poble al
costat de l'autopista tal i com defensava CIU l’any 2009 al Parlament espanyol
i insonoritzant amb pantalles acústiques allà on calgui.
Ja hem
recorregut davant d’Adif, Foment i institucions europees i tenim altres
recursos previstos, ajudint-nos a difondre aquesta informació entre els veïns
ja que deliberadament no han estat
informats.
Col·labori amb la nostra associació. Moltes
gràcies per la seva atenció. (Març
2014)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Dejar un comentario: